Kuntokude Oy:n punainen paita

Joskus kirppiksillä kannattaa tehdä riskiostoja, vaikka toisinaan ne riskiostot lähtevät takaisin kiertoon. Nykyisin harvemmin enää kirppiksillä sovitan vaatteita, koska olen usein lasten kanssa liikenteessä. Tunnen aika hyvin kokoni, joten usein "sokkonakin" tehdyt ostokset ovat nappivalintoja. Minulla riskit piilevät kuitenkin ostoshetkellä joko kokoon tai sitten siihen, että löytääkö vaate todella tiensä käyttöön. Minulla on edelleen tapana ostaa mielestäni nättejä vaatteita ajattelematta loppuun saakka, ovatko ne oikeasti minun tyyliäni tai sopivatko ne vartaloni mallille. Itse asiassa nuorempana ostin usein aina yhden mielestäni "ihanan" vaatekappaleen, enkä ajatellut käykö se yhtään mihinkään. Lopulta tällä tyylillä kaappi on täynnä ihania vaatteita, jotka eivät muodosta yhtään asua yhdessä - ei mitään päälle pantavaa. Tässä asiassa tein joitain vuosia sitten ihan täyden tietoisen suunnan muutoksen ja kävin läpi koko vaatekaapin läpi miettien, mistä perusosista lähdetään liikkeelle. Kun perusosaset on hallinnassa, voi vähän välillä rönsyilläkin.

Mutta riskiostoksista piti sanomani, että kuvien kirkkaan punainen pusero kuuluu niihin. Ostin sen eurolla eräältä kirpparilta jo aikaa sitten ja olin pitkään jättänyt sen harkintakasaan, koska olin kotona sovituksen jälkeen sitä mieltä, että se on ehkä hieman liian pieni. Kuitenkaan en osannut ohittaa tätä Kuntokude Oy:n valmistamaa 70-luvulla valmistettua paitaa. Ajattelin, että jos en itse käytä, niin lahjoitan jollekin. Näin monesti ajattelen, kun sattuu kohdalle jokin vintageaarre. Itselle sopimaton voi olla kaverille sopiva.




Pitkään tämä punainen pusero lojui harkintasäilytyksessä, kunnes tämän kevään mylläyksessä päätin uudelleen sovittaa sitä ja totesin, että kyllähän se sopii. Tosin hihansuut voisivat olla hieman löysemmät, mutta kivann paita on näinkin. Tuo punainen väri on uskomattoman kirkas! Paita on valmistettu 45% puuvillasta ja 55% polynosicista. Tuntuma on karhea ja joustava, en tiedä onko aikanaan pinta ollut pehmeämmän oloinen. Väri ja kunto on muutoin kuitenkin todella hyvä. 

Kirkkaan värin lisäksi paidan malli on kiva siinä mielessä, että se on lyhyehkö ja sopii hyvin näiden leveähelmaisten hamosien kanssa. Kuvissa olevan asun hame on viime kesän lomareissujen kirppislöytöjä ja se on Modelian. Kuvissa oleva hattu on kyllä vain kuvissa rekvisiittana, koska se on minulle liian iso varsinaiseen käyttöön. Tilasin sen Zadaan kautta ja se on lähdössä uuteen kotiin piakkoin. Korvissa on taas nuo Iilan ruskeavalkoiset Muusat, jotka minun mielestäni vaan sopivat melkeinpä asuun kuin asuun täydellisesti. Ne ovat ehdottomasti eniten käyttämäni korvikset!











Olen niin nauttinut näistä kesäisistä päivistä ja lämmöstä! Ihanaa, kun saa pukea vaan hameen, lyhythihaisen ja kesätakin päälle kepeine kenkineen. Ja jätski...
Sitä kuluu kesäisin, minulla melkein päivittäin.

-Tiina






















Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaisu Heikkilä Oy

Kirjokangas Oy:n upea mekko

Kirppislöydöt reissusta: Kajaani ja Sotkamo