Vihreää

Rakastan vintage-vaatteita. Makuni ei ole sidottu yhteen aikakauteen eikä pelkästään vanhaan, vaan poimin omaa silmää miellyttäviä vaatteita riippumatta valmistusvuodesta sekä yhdistelen pukeutumisessani uutta ja vanhaa. Historian havina ei kiinnosta minua ainoastaan vaatteissa, mutta vintage-vaatteissa minua viehättää laadun lisäksi niiden kauniit kuosit, värit ja ajattomat mallit. Rakkaudesta mekkoon (tai mekkoihin ja vintagetyyliin) lähti ajatus saada jakaa itselle iloa tuovia asioita muiden kanssa. Vintagevaatteeni keräävät useimmiten kommentteja ja kiinnostusta. Olen kuitenkin vain harrastelija ja amatööri ja sen annan vapaasti näkyä tässä blogissa.

Tässä näette viimeisimmän mekkohankintani parin viikon takaa. Olin nopeasti piipahtamassa eräällä kirpparilla oikeastaan enemmänkin katselemassa verhokankaita, kun tämän mekon upea vihreä väri kiinnitti huomioni vaaterekeillä. Minulla oli kiire enkä jäänyt sen kummemmin sovittelemaan vaan nappasin mekon ja maksoin siitä kaksi euroa. Mekko on reiluhkoa kokoa minulle, mutta tässä mallissa se ei haittaa yhtään - oikeastaan on vain parempi. Mekon koosta tai muistakaan tarkemmista tuotetiedoista en tiedä, koska lappu on leikattu irti.

Mekko on ihana töissä ja se oli päälläni juuri tänään. Mekossa on taskut ja vyötäröllä kiristettävä nauha antamassa vähän muotoa. Kangas on paksua. Myös kauluksessa on sidottavat nauhat, mutta olen tähän mennessä pitänyt ne piilossa. Muutoin mielestäni kiva kaulus ei tule niin hyvin esille. Vielä kuitenkaan en ole uskaltanut tehdä muutostöitä mekkoon - eli poistaa kauluksen nauhoja. Olen oppinut, että muutostöitä kannattaa miettiä pitkään ja hartaasti. Mieluummin ensin vaikka piilotella.






Kuvissa ei näy kuinka ihana todellinen väri on. Alimmassa kuvassa näkyy kankaan kaunis pinta ja kauluksen malli. Keskimmäisessä kuvassa näkyy kauluksen nauhat, joita pidän siis toistaiseksi piilossa.

Kun ostin mekon, myyjä sanoi sinä päivänä menneen paljon vihreää. Totesin, että liekö tällä vuodenajalla ja lähestyvällä joululla jotain tekemistä asian kanssa. 

Hyvää viikonloppua kaikille!

-Tiina



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaisu Heikkilä Oy

Kirjokangas Oy:n upea mekko

Kirppislöydöt reissusta: Kajaani ja Sotkamo