Karvakaulustakki

Hyvää alkanutta uutta vuotta 2019!

Meillä täällä tuli viime yönä reippaasti lunta, joten uusi vuosi alkoi aika lailla aamukahvin jälkeen lumitöillä. Näissä kuvissa minulla on jo ensimmäisissä postauksissani nähty Vintage Eija´silta ostamani aivan mielettömän upea hame ja sen kanssa halusin esitellä teille nyt erään vaatteen, joka on  ollut minulla todella kauan. Olen saanut tämän takin sukulaiseltani teini-iässä saatesanoin, jos et tätä itse käytä - älä anna pois. Hän sanoi takin olevan todella vanha. 

Käytin takkia nuorena tyttönä aktiivisesti todella paljon. Toinen suosikkitakkini tuolloin oli isäni vanha lentäjätakki ja olen ihan hirveän harmissani, kun olen hävittänyt sen aikanaan pois. Tämä karvakaulustakki on todella lämmin, menee -30 asteen pakkasillakin. Malli on lyhyt ja minulla tämä on nykyään enemmän vain juhlavammassa käytössä. Napisto edessä on ollut alun perin kaksirivinen. Napit ovat ajan saatossa irronneet ja samalla hävinneet. Olen tykännyt takista näinkin, nappivajaana. Tässä voisi kuitenkin olla projektin tynkää, jos etsisin uudet sopivat napit ja ompelisin ne kiinni. 

Takki on väriltään vihertävä ja siinä on mustia pystyraitoja. Kauluksessa on todella pehmeä ja ihana karva. Luulen, että karva on aitoa turkista. Takissa ei ole mitään tuotelappuja. Hiukseni ovat niin yksi yhteen tuon turkiksen värin kanssa, että kaulus jää kyllä auttamattomasti vähän varjoon kuvissa, joissa takki on päälläni. 

Kerroin teille, että minulla oli aika iso kynnykseni ylitettävänä alkaessani kirjoittamaan blogia. Yksi kynnystä korottava asia oli se, että en todellakaan ole linssilude - vaan kaikkea muuta. En osaa olla kameran edessä ja sitä nyt on täytynyt harjoitella. Aluksi ajattelin, etten ollenkaan kuvaa kasvojani, koska halusin vaatteiden olevan blogissani ykkösjuttu - en minä itse. Kuitenkin tajusin melko nopeasti, että juuri puolittaiset kuvat ja peittely eivät aina ole juuri vaatteiden eduksi. Näissä kuvissa itse tunnistan ilmeistäni juuri sen itseni, joka todellakin on epämukavuusaluellaan ollessaan kuvattavana, hahhah!



















Olen luonteeltani vaalija ja säästäjä ja melko paljon olen saanut itselleni merkittäviä tavaroita säilytettyä kaikki nämä vuodet. Yksi esimerkki on tämä takki. Joskus kuitenkin tulee niitä hetkiä, kun muistaa jonkin tavaran, esineen tai vaatteen ja harmittaa, kun sen on aikanaan heittänyt pois. Realistisesti ajateltuna - pitää osata luopua ja eihän sitä nyt oikeasti ihan kaikkea voi säilyttää. Olen kuitenkin iloinen, että olen joitain vaatekappaleita nuoruudestanikin säilyttänyt. On niitä vaan hauska välillä hypistellä, mallata päälleen ja naureskella hyville muistoille! 

Jos olet seuraillut minua instassa tai facessa, tiedät jo minun tehneen uuden tilauksen Vintage 
Eija´silla. En malta odottaa, että 50-luvun jaquard-mekko ja ihana musta alusmekko saapuvat postissa! Varmasti näette ne pian täälläkin, kunhan saan ne kotiutettua. Toivottavasti vuodenvaihteenne on sujunut hyvin ja iloisissa merkeissä, ihanaa tämän vuoden ensimmäistä päivää!

-Tiina


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaisu Heikkilä Oy

Kirjokangas Oy:n upea mekko

Kirppislöydöt reissusta: Kajaani ja Sotkamo