Luottotuotteet

Olen meikannut ekoja kertoja ala-asteella discoissa käydessäni. Säännöllisen itseni ehostamisen aloitin yläasteella ja siitä lähtien päivittäinen tapa on seurannut minua näihin päiviin saakka. Opin meikkaamisen äidiltäni; hän on aina käyttänyt meikkiä ja olen saanut kokeilla hänen tuotteitaan sekä oppinut häntä tarkkailemalla ja itse  kokeilemalla. Voisi ajatella kaiken perusteella, että olisin kauneuden hoidon suhteen hyvin valveutunut ja ehkä inspiroivakin - mutta ehei. Olen tällä saralla tosi tylsä tyyppi. Aikuisena olen kuitenkin ymmärtänyt vähän enemmän rutiinien ja itselle sopivien tuotteiden päälle.

Minulla on aina ollut melko hyvä iho. Haasteet ihossani ovat sen kuivumisen ehkäiseminen sekä ikävät miliumit. Minulla on (erityisesti) kesäisin pisamia ja auringossa palan melko herkästi, en koskaan varsinaisesti ota aurinkoa ja jos otan, suoja pitää olla hyvä. En ole koskaan hävennyt pisamiani, eivätkä ne ole koskaan vaivanneet minua - kun olen kuullut ja nähnyt sitäkin, että jotkut tätä piirrettään peittelevät. Varma kevään merkki on se, että ensimmäiset auringon herättelemät pisamat löytyvät kasvoiltani (tiedän tarkat paikatkin mihin niitä odotella, hih!). 

Ennen kasvojeni iho meni talvisin todella huonoon kuntoon enkä osannut sitä oikein millään auttaa. Iho saattoi lähteä ihan riekaleina ja oli muutenkin hauraan näköinen. Tähän tuntui ratkaisevasti auttavan säännöllinen turvattu vitamiinien saanti ja ihonhoitorutiinit. Olin nuorena ihan hyvä meikkijutuissa, mutta varsinaisesta ihonHOIDOSTA en edes kehtaa kertoa. Kävin joitain vuosia sitten eräässä kauneushoitolassa kasvohoidossa ja sen jälkeen sain ohjeita sekä heräsin ottamaan käyttöön itselleni sopivat tavat työskennellä ihoni kanssa. 

Aamuisin puhdistan ihoni Garnierin miselinvedellä käyttäen vanulappuja. Tämän jälkeen levitän kasvoilleni Nivean päivävoidetta. Meikkaaminen täytyy aloittaa silloin, kun voide ei ole ihan vielä kokonaan imeytynyt ihoon tai on kostea rasvasta. Meikin poistan illalla puhdistusvaahdolla, Minulla oli pitkään vakkari puhdistusvaahto, mutta sen tekeminen lopetettiin harmikseni. Nyt olen kokeillut muita ja toistaiseksi ihan toimivaksi olen havainnut Herbinan version. Puhdituksen jälkeen riippuen tarpeesta, saatan tehdä lisäpuhdistuksen vielä miselinvedellä tai laitan Nivean yövoidetta ja puhdistan esimerkiksi sen avulla pumpulipuikkoja käyttäen vielä silmistä meikkejä. Puhdistuksen jälkeen rasvaan kasvoni tuolla samaisella Nivean yövoiteella. 

Olen kokeillut eri voiteita ja silmänympärysvoiteita ja vaikka mitä, mutta aina havainnut lopulta - että en tarvitse muuta käsittelyä kuin tuon edellä kuvaamani. Jossain vaiheessa ehkä iän karttuessa vaihdan voidetta siihen ikään sopivammaksi. En ole tosiaan itselleni muiden lisärasvojen huomannut tuottavan yhtään sen enempää mitään tulosta. 







Meikkaan melkeinpä aina samalla tavoin, ainakin arkena. Jonnekin lähtiessä saatan sitten käyttää enemmän aikaa tai panostaa enemmän. Arkena meikkiin minulla menee 10-15 minuuttia. Luottomeikkivoiteeni on Lumenen CC-voide. Se on ehdottomasti kaikista kokeilemistani meikkivoiteista ollut minulle paras vaihtoehto. Se on todella kevyt ja riittävä sävyn tasoitus ja peite. Meikkivoiteen levitän aina sormin, en millään meikkisienellä. Laitan kasvojen eri kohtiin pieniä meikkivoidepisteitä ja levitän niistä voiteen kaikkialle kasvoihin. Tämän jälkeen laitan vähän puuteria ja poskipunaa poskipäitä korostamaan. Pohjan jälkeen teen nykyisin rajauksen yläluomelle ripsen tyveen mustalla eyelinerilla. Joskus aikoinaan käytin kajaalikynää ja välillä tein rajauksen tummalla luomivärillä siveltimen avulla. Nyt jonkin aikaa olen tykännyt taas eyeliner-rajauksesta. Rajauksen jälkeen otan luomiväripaletistani väriä siveltimeen ja tasoitan kulmien värin. Kulmien aikana rajaus ehtii kuivaa ja siirryn laittamaan luomiväriä. Alle vaalea pohja ja silmäkulmiin ruskean sävyä. Lopuksi enää laitan yläripsiin ripsivärin ja huuliin jotain, jos laitan.

Olen kokeillut ripsivärejä niiiiiin paljon erilaisia. Kalliita ja edullisia, laidasta laitaan. Essencen tultua kokeilin yhtä heidän ripsariaan ja totesin sen olevan paras koskaan käyttämäni ripsiväri. Kun vähän aikaa sitten tuotteet uudistuivat, en pysynyt perässä, mikä uudistuneista pakkkauksista vastasi vanhaa lemppariani. Kokeilin sitten tuota kuvassa näkyvää ja se on ollut ihan hyvä. Essence on yllättänyt muillakin tuotteillaan positiivisesti. Vuosien saatossa olen sen huomannut, että hinta ja arvostettu merkki ei takaa välttämättä mitään. Kokeilemalla löytää itselleen sopivia ja jokaisellehan sopii eri jutut. 


Joku aika sitten innostuin happokuorintoja tutkimaan. En kuori paljoa ihoani, olen tehnyt sitä ja en ole hyväksi havainnut. Vartalon ihoani kuorin siten, että sotken ruokaöljyyn kahvinpuruja ja sillä kuorin. Toimii minulle todella hyvin ja koska olen kahvin rakastaja - tuoksukin miellyttää. Näitä Ordinaryn tuotteita olen nyt kokeillut ja tuo punainen kuvassa vasemmalla on kuorintaan ja oikeanpuoleinen mustapäiden ehkäisyyn ja hoitoon iholle levitettävä tuote. Oikeanpuoleiselle ei ollut paljoa lopulta käyttöä. Tuo "verinaamio" taas on hyvä harvakseltaan käytettynä. Levitän sen märille kasvoille ja annan vaikuttaa noin viisi minuuttia. Vaikutus tuntuu (varsinkin aluksi) kirvelevänä. Itselläni iho ei kuitenkaan siihen enempää reagoi (punoitu tai muuta) vaan on käytön jälkeen silkin pehmeä. Ohjeissakin sanottiin, että aika pitää kokeilla itselleen sopivaksi. 






Meikkipussini tällä hetkellä on Ellokselta. Tykkään paljon noista positiivisista lauseista siinä, melkein kaikki voisivat olla"mottojani". Kokeilen välillä uusia tuotteita ja usein sitten palaan luottojuttuihin, niin se vaan menee. Toisinaan löytyy uusia luottotuotteita. Ihoon kuitenkin tuntuvat pätevän eniten elämäntavat. Onnellisuus, ruokavalio, liikunta ja unen määrä sekä veden juonti näkyvät suoraan naamasta. Minulla ei rasvainen ruoka, kuten sipsit ja suklaa, näy ihossa pahimpana - vaan minulle henkilökohtaisesti (etenkin nyt aikuisena) huonoin juttu on karkki. Se näkyy ihossa, tuntuu kehossa ja väsyttää. Pienetkin määrät. Aikuisuudessa minusta ihaninta on se, että on oppinut tuntemaan itseään, mieltä ja kehoaan paremmin. Osaa siis näin ollen olla itselleen myös parempi. Lisäksi nykyisin olen paljon armollisempi ja positiivisempi itselleni. Kuulostakoot kuinka kliseiseltä tahansa, mutta minusta ihminen on kauneimmillaan onnellisena. Se taas lähtee itsensä kuuntelemisesta ja sitä kautta alkaa olla enemmän sujut myös ympäröivän maailman kanssa. Mutta, kaiken ymmärtäminen - siihen on itselläni ollut pitkä ja kivinen tie, voin kertoa.

Onko sinulla suosikkituotteita, ehdottomia rutiineita? Oletko innokas kokeilemaan tai oletko vannoutunut jonkin tietyn tuotemerkin käyttäjä? Meikkaatko päivittäin? Itse meikkaan päivittäin, mutta voin olla aivan hyvin meikittäkin. Minusta luonnollisuus on kaunista, jokaisella. 

-Tiina




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaisu Heikkilä Oy

Kirjokangas Oy:n upea mekko

Kirppislöydöt reissusta: Kajaani ja Sotkamo