Päivän asu ja muistutus arvonnasta!

Eilen oli ensimmäinen työpäivä loman jälkeen ja tuntui, että aivojaan sai sieltä kuuluisasta narikasta kyllä tosiaan etsiskellä. Muun muassa unohdin työavaimet kotiin ja ne piti työpaikalle päästyäni lähteä takaisin hakemaan. Täytyy kuitenkin sanoa, että kyllä rakastan työtäni. Eilen oli ihana nähdä taas tutut naamat ja nauraa hyville jutuille. Eilen olin vielä perustyöpäivän jälkeen illalla ohjaamassa liikuntaryhmää, senkin kevätkausi starttasi eilen. 

Tässä teille tämän päivän työasuni. Katselen kuvia ja olen alkanut pohtimaan, että eikö minusta tulekaan enää vaaleaa vaan punapää? Ei sinänsä olisi outoa, koska hiusteni vaalea sävy on siis aina taittanut kultaiseen ja punertavaan sekä perimästä löytyy tuota punaisuutta. Silti - olen yllättynyt, että näinkö punertava? Katsotaan, tällä hetkellä tuo tukka on kyllä raitoineen ihan kaikkea. Ehkä palaan joskus ihan oman postauksen merkeissä hiusteni vaiheisiin. 

Mutta - tämän päivän asuun oli tarkoituksenani päästä. Minulla on päälläni Anttilasta joskus aikoja, aikoja sitten ostettu puuvillainen mustavalkoinen pallopaita. Tämän paidan kanssa on käynyt niin, että olen heivannut sen varmaan ainakin kymmenen kertaa pois laitettavien vaatteiden kassiin ja sitten vähän ajan päästä se löytää tiensä takaisin kaappiini. Tuo paita on ihana, mutta siinä on yksi ongelma. Rinnuksen kohdalla nappien välit irvistelevät, eikä paitaa voi siis yksinään sellaisenaan pitää. Napitus ei vain osu minulle oikeaan kohtaan.

Pallopaidan päällä on käytetyin neuleeni. Musta Ellokselta tilattu Park Lanen laadukas lyhyehkö neuletakki on edelleenkin kuin uusi, vaikka se on ollut minulla pitkään ja on todella paljon käytetty. Rintaneula on Glitteriltä, hopeinen kivin koristeltu lumihiutale. Hameena minulla on harmaa kynähame, jonka olen ostanut kirpparilta. Musta villakangastakki on myös kirpparilta, ostin sen tätä talvea varten syksyllä. Baskeri onkin jo päässäni nähty ja laukku on näkynyt ainakin instan puolella, täällä ei ole tainnut vielä ollakaan, samoin kengät. Molemmat on vintagea ja ostettu kirppikseltä. Kengät ovat valmistettu Englannissa ja laukku Suomessa. Korvikset ovat muuten myös Lumoava sarjaa, kuten aiemmin nähty Hertta-riipus. Olen nämäkin Kaarre- korvikset saanut lahjaksi. 










Minulla oli tänään todellakin bad hair day... En alkanut taistelemaan vastaan vaan laitoin vain sivuponnarin ja annoin tukan harottaa. Minulla on luonnonkiharat hiukset ja ne elävät kyllä todellakin omaa elämäänsä. Alimmassa kuvassa näkyy muuten työpussukkani, joka on yksityiseltä käsityöihmiseltä tilattu varta vasten töitä varten. Siihen mahtuu vain avaimet ja puhelin. 

Tänään poikkesin töiden jälkeen yhdelle lemppari kirppikselleni. Paikka on oikea aarreaitta - ainakin minulle. Vaatteet ovat melkeinpä aina alle 5€ kappaleelta ja harvoin edes niin paljon. Palvelu on todella ystävällistä. Löysin tänään muutaman ihanan jutun, muun muassa sellaisen hatun, jota olen tässä etsiskellyt. Ostin hatun, pari paitaa ja aivan upean todella vanhan (tyyliltään 30-lukulaisen)  suomalaisen jakkupuvun. Näistä muutama vilaus on jo näkynyt instassa ja facessa. Ja ajatelkaa - kaikki tuo maksoi 4€... Kyllä, aivan totta. Ihailin myös vanhaa ompelupöytää koneineen. Kunpa meille mahtuisi sellainen, mutta ei - ei tällä hetkellä ainakaan.

Tämän päivän kirpparilöydöistä kuulette varmasti lisää pian. Eilen blogissa käynnistin ensimmäisen blogikuukauden kunniaksi arvonnan ja jos et ole vielä osallistunut, niin aikaa on vielä reilu pari tuntia - aina puoleen yöhön saakka! Kiitos kaikille teille jo osallistuneille, ihan jännittää itseänikin kuinka arvonnassa käy - mikä palkinto lähtee eteenpäin. Otan kaikkien osallistuneiden nimet paperilapuille ja onnetar nostaa yhden nimen hatusta. Mahtavasti teitä osallistujia onkin jo ollut. 

Huomenna on jo keskiviikko ja viikko taas puolessa. Viikonloppuna on tiedossa jotain ihanaa, mitä odottaa! Oikein hyvää tiistai-iltaa ja tsemppiä loppuviikkoon!

-Tiina



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaisu Heikkilä Oy

Kirjokangas Oy:n upea mekko

Kirppislöydöt reissusta: Kajaani ja Sotkamo