Syksyn värit

...että mitkä olivatkaan ne lempivärini?
Vastaus löytyy kuvissa näkyvässä mekossa kaikkinensa!
Ole syksyihminen, niin vuodenajan kuin värien suhteen. Tämä vintagemekko kuvastaa hyvin minun silmääni eniten miellyttävää värimaailmaa. 

Tämä mekko on peräisin eiliseltä reissulta Punaisen Ristin Konttiin. Luopuessani omista vaatteistani laitan ne kiertoon joko jollekin läheiselle antamalla, viemällä Kontin tai Uffin laatikkoon, varaamalla pöydän kirpparilta tai myymällä Facebookin kirppiksillä. Eilen sovitin Kontissa (kuulostaapa hassulta, hah!) useampaa vintagevaatetta. Tiesin jo etukäteen, etten todellakaan voi niitä kaikkia ostaa, vaikka osoittautuisivat kuinka ihaniksi. Kontin vintage- ja retrovaatteet ovat ainakin täällä hinnoiteltu melko korkeaksi. Ei niinkään nyt ollut tosin siitä hinnasta kysymys (sijoitan mielelläni laatuun), olen vain tehnyt melko monta hankintaa viime aikoina. Pian täytyy todellakin tehdä vaateinventaario.

Sovitin Kontissa kolmea mekkoa, kaksi niistä ostin. Lisäksi sovitin paitaa ja ruudullista villahametta. Kaikki olivat hienoja, mutta kaksi ostamaani mekkoa olivat aivan minua. Mutta... Nyt olisi hyvän monikäyttöisen vyön tarpeessa. Minulta puuttuu ohuempia perusvöitä, joita voisi kietaista mekon päälle muotoa antamaan. 

Tämä ihan syksyisen sävyinen mekko näyttäisi ensi vilauksilla olevan jonkun itse ompelema tai ompelijalla teetätetty. Lappuja ei löydy. Otin kuvia vähän myös mekon ompelujäljestä. Mekko on vuoritettu hihoja lukuun ottamatta. Mekon kanssa minulla oli ruutukuvioisenkin mekon kanssakin nähty vyö sekä lisäksi shaali lämmittämässä. Minulla nimittäin on ollut kurja olo aamusta saakka ja näyttää pahasti siltä, että olen sairastumassa. Toivotaan, että menisi ohi! Kovasti ainakin vastaan yritän taistella.



















Koruna minulla oli ainoastaan korvissa nämä kultaisen väriset linnut, olen saanut ne joskus äidiltäni. Olen koruissa hopean värin ystävä. Minulla on todella vähän kultaisen tai pronssin värisiä koruja. 

Loppuillaksi aion kietoutua villatakkeihini ja -sukkiin sekä kääriytyä viltteihin ja vain levätä. Päänsärky, kurkkukipu, paleleminen ja kaikin puolin hutjakka olo on ollut aamusta saakka ja toivon todella, että oireet eivät tästä pahenisi, vaan olo paranisi.
Mukavaa torstai-iltaa teille!

-Tiina




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaisu Heikkilä Oy

Kirjokangas Oy:n upea mekko

Kirppislöydöt reissusta: Kajaani ja Sotkamo